Що робити з не актуальними товарами та послугами на сайті?

image title

Ефективний інструмент реорганізації сторінок інтернет-магазину з неактуальним товаром або послугами починається з концепції визначення ймовірності подальшого відновлення шляхів постачання або активізації споживчого попиту. Якщо все це не представляється можливим, раціонально буде реорганізувати ці сторінки за принципом пропозиції схожого за характеристиками або споживчим принципом товару. На основній сторінці товару, в обов’язковому порядку, ставиться відмітка «не в наявності», а до решти прив’язується швидке виведення рейтингу серед користувачів, які вже купили товар. Такі прості дії дозволять продовжувати збирати трафік на дану сторінку, особливо, якщо розміщений там товар стане доступним найближчим часом. Зовсім не зайвим, буде додати і форму зворотного зв’язку для оповіщення клієнтів про відновлення товарних запасів.

Важливе доповнення! Сторінка товару з позначкою «немає в наявності» повинна бути на останніх позиціях в каталозі, після нових, актуальних і популярних. В даному питанні рейтинг відсутнього товару не має ніякого значення.

Додатково можна відзначити і кілька кардинальних заходів, що відрізняються від раніше запропонованих, але також з подальшим збором трафіку:

  • повна заміна товару;
  • 301 редирект на нові моделі для передачі ваги сторінок.

Товари, яких більше не буде в асортименті

У даній ситуації всі задаються питанням, чи можна видаляти товари і сторінки на сайті, які перестали збирати трафік. Єдиним рішенням, що межує з перенаправленням (якщо немає заміни або повністю з обороту виключена категорія товару), може стати видалення сторінки з індексу пошукових систем. Це не тільки оптимізує структуру сайту, але і істотно скоротить витрати на рекламу. Переходи зі сторінок з позначкою «немає в наявності» на рекомендовані товари здійснюються тільки 6 разів з 10.

Куди подіти товари з позначкою “немає в наявності” на сайті по правилам SEO?

Якщо ж суміжних товарів і категорій немає, а видалення сторінок займає багато часу, можна скористатися кодом відповіді сервера 410. Його застосування повністю виводить сторінку з індексу пошукових систем. Останні точно розуміють, що сторінка видалена і більше ніколи не буде відновлена.

Можна, замість коду 410, використовувати схожий 404. Різниця полягає в пріоритетах пошукових машин. Код відповіді 404 є неоднозначним. Може бути пов’язаний з рядом проблем або тимчасовим ручним відключенням сторінки. Таким чином, щоб повністю вивести сторінку з пошукової видачі, на неї буде здійснено ще кілька переходів з витрачення того ж краулінгового бюджету.

Проміжний підсумок

Таким чином, правильна робота з неактуальними товарами на сайті розділяється на дві групи: точна відсутність на постійній основі або ймовірність відновлення продажів. Саме остання вимагає правильних дій, з метою утримання позицій у видачі та утримати цільову аудиторію. Реалізується дана група наступними діями:

  • 301 редирект;
  • код відповіді сервера 200, з подальшою оптимізацією і актуалізацією контенту на бажаній сторінці інтернет-магазину.